Duizenden sporters en bezoekers bij NextGen Games Amsterdam

    NextGen Amsterdam heeft zich de afgelopen jaren ontwikkeld tot een platform voor de volgende generatie topsporters én sporten. NextGen Games biedt een podium aan sporten in opkomst. Sporten met de potentie om zichzelf tot grote hoogtes te stuwen, misschien wel tot op Olympisch niveau. Sporten, die garant staan voor meer snelheid, actie en spektakel. En die de sportsterren van morgen aanspreken. Met vijftien verschillende sporten was het aanbod tijdens de derde editie groter en meer divers dan ooit.

     

    Het scholenprogramma op vrijdag 25 mei schotelde de jeugd een gevarieerd ochtendprogramma voor, bestaande uit 3×3 basketbal, straattennis, judo, beachvolleybal, smashbal, urban hockey en voetbal. In de middag gingen de toernooien, clinics en demo’s voor pleinen, scholen en verenigingen van start. NextGen Games mocht voor de eerste keer het NK Tricking hosten en La League, de voetbalcommunity voor meiden en hun fans, organiseerde de eerste finaledag van La League @ Amsterdam, een tour langs alle Amsterdamse stadsdelen.

    Op zaterdag 26 mei stal nieuwkomer honkbal, met een Little League training en clinic, de show vanuit het stadion. In de martial arts tent werd het ‘superhelden-parcours’ in gereedheid gebracht voor de jongste jeugd en vanaf de middag was de mat gereserveerd voor MMA en grappling. Op het beachveld verzorgde Jonger Oranje, een ander initiatief van SportsGen, een beachsoccertraining en toernooi. Op zondag 27 mei vond de Benelux Open Karate plaats, met dit jaar ruim tweemaal zoveel deelnemers als afgelopen jaar, waarmee het rijtje compleet is.

    Eventmanager Rick van de Kraats blikt terug op drie succesvolle dagen: ‘Het was genieten! Ik denk dat we erg tevreden kunnen zijn met eindresultaat. Het was druk, de sfeer was gezellig en het weer zat ook nog eens mee. Meer konden we niet wensen. De goede verslaglegging van het event versterkte het positieve gevoel nog eens extra.’

    Het mediateam van NextGen Amsterdam zorgde voor veel online aandacht via social media en NXG TV. Daarnaast was Zappsport aanwezig bij het NK Tricking, SpikeTV bij MMA/grappling en het Superhelden-parcours was powered by Nickelodeon.

    Bekijk een fotoimpressie op Facebook.

    Advertentie