Speciale rol voor Amsterdam in merkbeeld #NXG18

NextGen Amsterdam presenteert vandaag haar merkbeeld voor 2018. Een nieuwe lichting ambassadeurs schittert daarin op de voorgrond. Ook is er een bijzondere rol voor de stad Amsterdam.

Rowin Bouwmeester, projectmanager van NextGen Amsterdam: ‘We hebben dit jaar gekozen voor een stoerdere uitstraling dan in de voorgaande jaren. Nog steeds herkenbaar, maar zonder felle kleuren. Net als het merk draait ook de visual vooral om de talenten. Amsterdam is heel belangrijk voor ons en dus hebben we de skyline van de stad prominent verwerkt in de portretten van de sporters. Vooral op de reusachtige banner die pal voor het Olympisch Stadion komt te hangen gaat dit er heel gaaf uitzien!’

NextGen Amsterdam is niet alleen een platform voor de (top)sporters van de toekomst, maar ook voor de volgende generatie sporten. Bouwmeester: ‘Vorig jaar waren karate, basketbal, volleybal en hockey vertegenwoordigd in het merkbeeld. Dit jaar geven we de ruimte aan vier andere sporten, namelijk beachvolleybal, voetbal, tennis en tricking (onderdeel van martial arts).’  

In de komende dagen stellen we de nieuwe lichting ambassadeurs voor.

Advertentie