Amsterdamse skyline siert merkbeeld #NXG19

Het merkbeeld van NextGen Amsterdam voor 2019 is daar! Met vier nieuwe talenten én de Amsterdamse stad in de spotlights kan #NXG19 echt van start gaan.

‘We proberen ieder jaar de balans te zoeken tussen herkenbaarheid aan de ene en vernieuwing aan de andere kant’ zegt Rowin Bouwmeester – projectmanager van NextGen Amsterdam. Ten opzichte van 2018 is gekozen voor een donkere achtergrond waarin de skyline van Amsterdam nog nadrukkelijker zichtbaar is dan afgelopen jaar. Ook keren de letters NXG terug in het merkbeeld.

Bouwmeester: ‘We hebben opnieuw een erg leuke groep talenten kunnen samenstellen. Ieder met zijn of haar unieke eigen verhaal, dat het verdiend om te worden verteld! Vanwege onze vergaande plannen in het vrouwenvoetbal was de keuze voor een Ajax-speelster snel gemaakt en met het naderende WK in Amsterdam mocht ook een 3×3 Basketball talent niet ontbreken.’ Judo en Freestyle maken hun opwachting als aanwezige sporten in het beeldmerk. ‘Judo is al jaren een vast onderdeel van NextGen Games en Freestyle past qua aantrekkingskracht en amusementswaarde perfect in onze visie. Niet meer dan logisch dus dat deze sporten nu ook echt een gezicht hebben.’   

De komende weken volgt op www.nextgen.amsterdam een nadere kennismaking met de vier sporters van Generation #NXG19!